Vrijdag The Elephant Nature Park - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu Vrijdag The Elephant Nature Park - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu

Vrijdag The Elephant Nature Park

Door: Hilly en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Hilly

17 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag staat het olifantenpark op het programma.
Het is een park waar olifanten verblijven die gered zijn door Lek Chailert . Ondanks dat de olifant voor het Boedisme een belangrijk symbool is wordt de olifant in Thailand erg slecht behandeld met name in de toeristische industrie. In dit park worden de olifanten liefdevol verzorgd. Er zijn vele vrijwilligers die helpen in het park.
In het totaal zijn er 33 olifanten in het park.
Bedenkende dat er in heel Thailand 5000 olifanten zijn , is dit een super mooi project.
Elke olifant heeft een vaste begeleider en wij als toeristen mogen de olifanten voederen , helpen met wassen in de rivier en genieten van de vrijheid die ze hier in het park hebben.
We mogen ze wel aanraken maar er niet op rijden oid.
Het is bijzonder mooi om de olifanten van dichtbij te zien, maar misschien zeggen de foto's wel meer dan onze woorden

Liefs
Tineke en Hilly

  • 17 November 2012 - 16:15

    Annie:

    Ha meisjes,
    Wat maken jullie wat mee. Dapper hoor die bergtocht. Ik haat klimmen, maar ja als je wat wilt zien, zul je wel moeten. De olifanten stonden er ook goed op. Ik vind jullie wel erg ondernemend.
    En Tineke je kijkt nog net zo ondeugend als soms op het werk. Ik heb wel beeld bij jullie tochten.
    Tjeetje ook nog eens 33 graden. Hier was het net boven nul vanochtend. Wel een fel zonnetje.
    Hans en ik hebben eerst gewandeld met oorwarmers en dikke wanten aan.
    Vanmiddag gaf hij fotopraktijk les in Winschoten op de markt waar ook sint en piet kwamen. Gelukkig hadden ze daar ook zon, wat de foto's mooier maakt.
    Ik heb nog een fietstocht gemaakt met mijn nieuwe sokken met batterijen tegen de koude voeten.
    Je moet wat in dit kikkerlandje.
    Nu in afwachting van de visite. En we eten stamppot, ja winterkost he.
    Hebben jullie geen last van.
    Zet 'm op. Wij gaan nog voor een stukje zaterdagkrant met crypto.
    Liefs, Annie

  • 17 November 2012 - 16:46

    Petra:

    He stoere dames!!
    Wat doen jullie allemaal leuke dingen?
    Het is dat ik donderdag onder het mes moet, maar anders was ik de laatste week bij jullie gekomen.
    Normaal gesproken nodig ik mezelf nooit uit, maar dit ziet er allemaal super uit, ik ben best een beetje jaloers.
    Hier gaat alles inmiddels weer goed dus ik zou zeggen geniet nog van de laatste week, het is voorbij voordat je er erg in hebt.
    Liefs!!

  • 19 November 2012 - 14:27

    Mama:

    Hoi, nou de olifanten lijkt mij ook wel wat, maar ja het is zo ver weg.
    Wat een belevenis zeg.
    Ik vind het fijn dat jullie zulke mooie verhalen schrijven.
    Hier is alles goed, morgen ga de zangmiddag in het Blauwborgje.

    Nou nog heel veel plezier en geniet van alles wat jullie zien en doen.

    Liefs mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2013

weer thuis

08 Oktober 2013

lesotho en meer

28 September 2013

weer verder op reis

25 September 2013

swaziland

21 September 2013

een regenachtig zuid afrika
Hilly

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 2438

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: