3 dagen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu 3 dagen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu

3 dagen

Door: Tineke en Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly

20 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Realiserend dat we de afgelopen dagen geen verslag hebben geschreven probeer ik terug te halen wat we allemaal gedaan hebben de afgelopen drie dagen.
Wij zijn het beiden eens dat we enorm veel prikkels hebben gehad en dat het ook bij ons moet landen.
Gehoopt dit de laatste dagen luierend in de zon te kunnen doen zal ws niet helemaal waar zijn want het is helaas bewolkt.
Maakt de plek er niet minder exotisch door.
Het is hier prachtig al zullen we minder verkleurd terug komen.

Goed terug naar zaterdag , we hebben Thais gekookt.
Het was bijna allemaal lekker behalve het gerecht waar de noedels in zaten , die geur zijn we beiden nog niet te boven en roept nog direct kokhals neigingen op. Mogelijk dat we thuis nog eens iets Thais zullen kokkerellen (uiteraard zonder noedels) na de kookworkshop zijn we naar de zaterdagavondmarkt gegaan, wederom gigantisch druk, maar erg leuk omdat er veel zelfgemaakte spullen te koop zijn, waar wij natuurlijk ook weer het e.e.a. Hebben ingeslagen.

Zondag zijn we in alle vroegte terug gevlogen naar Bangkok.
De vlucht zou een uur en een kwartier duren , maar wat schertste onze verbazing, na drie kwartier stonden we alweer aan de grond.
We logeren voor 1 nacht ,in ons inmiddels vertrouwde hotel, Navalai.
Daar we de vorige keer geen bezoek hebben afgelegd aan het Paleis en aan de tempel met de groene Boeddha staat dit voor vandaag op het programma.
We hebben de kaartjes al gekocht wanneer we er achter komen dat de tempel vandaag gesloten is ivm een dienst.
Alleen voor het paleis willen we de prijs niet betalen temeer ook dat er hordes toeristen zijn , je kunt bijna over de kopen wandelen zoals we in Groningen zeggen .
We besluiten iets anders te gaan doen.
We varen met een long tail boot door de klong naar een floating market .
Prachtig en indrukwekkend , we zijn er allebei stil van. Daarna proberen we een taxi te krijgen, maar omdatwe alleen een taxi willen die de meter aan wil doen, duurt het even. Als je met een taxi zonder meter meegaat loop je het risico bij aankomst veel meer te moeten betalen.
We eten s,avonds in een van de mega warenhuizen van Bankok , de MBK.
Wat een schril contrast met het straatleven.

Maandag staat ons een reis dag te wachten.
We reizen 3 en een half uur met de lokale bus naar de pier van de boot die ons naar Koh Samed zal brengen. We betalen nog geen 10 euro voor een retourticket voor een busrit van 3 uur en een overtocht van 40 minuten.
Door deze busreis zie je veel verschillende landschappen, Alhoewel Hilly er niets van ziet want die ligt te pitten. Nadeel van de busreis is dat je niet naar het toilet kan, er is wel een toilet aan boord maar die is dichtgetimmerd. Hilly probeert de chauffeur een keer over te halen om te stoppen, maar helaas, het laatste half uur zitten we allebei met samengeknepen billen, wat een opluchting als we eindelijk bij de pier naar het toilet kunnen. Op de openbare toiletten is het elke keer de kunst zo min mogelijk aan te raken, wat zijn die soms vies
De overtocht op een houten boot is prachtig met een lekkere zon.
Op het eiland worden we per jeep vervoerd over een hobbelweg zo hobbelig dat de bagage er bijna uit stuiterde. Op het eiland is 1 stuk weg verhard, de rest is gewoon een zandweg.
Op plek van bestemming is het mooi , rustig en exotisch. Zoals we graag wilden hebben we een hotelkamer op het strand, prachtig!
We besluiten eerste maar te gaan zwemmen want we hebben er een reisdag op zitten van 7 uur.
In de zee moeten we lachen dat jullie in Nederland het ws niet voor kunnen stellen dat het hier zo,n 30 graden is. Andersom realiseren wij ons goed dat het voor ons bij terugkomst een hele grote overgang zal worden qua temperatuur
Maar we weten ook dat deze temperaturen horen bij veel mensen die ons lief zijn , dat maakt heel veel , heel veel goed.

Liefs, Hilly en Tineke

• 20 November 2012 - 18:43

Annie:

Ha ondernemende dames,
    Ik heb het allemaal weer gelezen hoor en het is precies zoals jullie schrijven: niet voor te stellen dat je dan lekker in je korte broekje en met je sandalen rond loopt. Toch erg leuk jullie te volgen. Dat Thaise koken moeten jullie zeker doen. Ik kom wel proeven. Lust zelfs noedels, maar dan hier vandaan.
    Wij hadden ook geluk, want het was 10 graden warmer dan gisteren.
    We waren vrij en hebben de wilgen geknot, weliswaar met handschoenen, onderhemd en bodywarmer aan.
    Maar dat vinden wij in Nederland gewoon geweldig. Want de zon scheen.
    Vanmiddag heerlijk gewandeld over een nieuw pad bij Wagenborgen.Geen Boeddha gezien, maar gewoon klei en mooie luchten. Ook niet zo druk.
    Nu een prachtige maan met zo'n gekleurde kring er omheen. Ook mooi, maar dat kennen jullie.
    Meiden geniet ervan en ga maar lekker zwemmen en uitrusten. Alles moet ook verwerkt worden.
    XXX Annie

• 20 November 2012 - 20:32

Tineke:

Hallo lieve meiden.
    Jullie zijn wel lekker bezig geweest de afgelopen tijd, nu dus even wat rust en ja, ook zonder zon word je toch wel gekleurd daar.
    Geniet lekker van het mooie weer, het gaat hier koud worden, de eerste sneeuw is min of meer aangekondigd.
    Liefs Tineke

• 22 November 2012 - 13:19

Mama:

Lieve Tineke, leuk die reis bij het mooie strand. Wij kunnen het ons hier niet voorstellen hoe mooi het daar is. En met een mooie temperatuur. De dagen vliegen nu voorbij, nog even hierlijk genieten en voor dat je het weet zit het er weer op en zijn jullie hier weer.

Veel plezier nog de laatste dagen, groetjes en een kus van mam.