Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu

Chang Mai

Door: Hilly en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Hilly

13 November 2012 | Thailand, Bangkok

Maandag 12 november
Na een korte nacht om 6 uur op, ontbijten en om 7 uur in de taxi, we vliegen pas om 10.30 uur maar we hebben al een keer zeer lang in de file gestaan dat we geen risico willen nemen. Inderdaad gaat het eerste stuk langzaam maar als we eenmaal op de tolweg zijn, gaat het snel.
Tijdens het wachten bij de gate, kwam er opeens een belangrijke delegatie aan, een jongen die op een bank lag te slapen moest vertrekken. Een mevrouw en man gingen daar zitten en de bewaking zo'n 7 man verdeelde zich door de hal, toch heel apart om te zien. Zo hebben we zaterdag meegemaakt dat de belangrijkste rivier de Chao phraya In Bangkok die echt heel druk wordt bevaren, zaterdag tussen 13.00 en 17.00 uur was afgesloten voor al het vaar verkeer omdat de zoon van de koning langs zou varen. Om 17.30 voer hij langs met voor en achter zich een hele delegatie van wel 15 boten (zie foto)
Nu zit de belangrijke delegatie in de stoelen voor ons, hij kreeg de veiligheidsregels apart voorgelezen, het gewone volk ( wij dus) kregen later uitleg. Ik zei tegen Tineke, als er iets gebeurt zijn wij er maar niet zo uit, maar Tineke heeft de route al gepland, gelijk achter de bobo aan.
De vlucht begint wat onrustig, het is nog al bewolkt, dus we moeten eerst door het wolkendek heen.
In Chang Mai is het een stuk rustiger , minder chaotisch en minder smerig dan in Bangkok .
Het is een prachtig verblijf , het Awana House, we gebruiken de middag om ons te oriënteren wat we hier willen zien en Hilly wil graag een jurk laten maken dus gaan we op zoek naar een atelier . Daar hoef je niet naar te zoeken want er zijn hier veel van , maar een goede vinden is nog wel een kunst.
Wat hier in overvloed te vinden is zijn toer verkoop winkels , massage gelegenheden en eetgelegenheden .
Het programma wat we de komende dagen graag willen is een bezoek aan de Wat Phra That Doi Suthep , een olifanten reservaat, een dag door de jungle wandelen , een Thaise kookles volgen en natuurlijk de nachtmarkt . Maar of dat allemaal gaat lukken ?
Jullie lezen het al we vervelen ons niet , sterker nog we zijn best moe slapen allebei niet zo goed , matras te hard je kent het wel..
Liefs Hilly en Tineke

• 13 November 2012 - 19:12

Mama:

Lieve Tineke en Hilly, er is daar echt genoeg te doen. Mij leek een dagje in de jungle of naar het olifanten reservaat ook wel wat..................
    Maar het is meer voor jullie weggelegd.
    Doe maar voorzichtig en kijk goed uit.
    Veel plezier, liefs mama

• 13 November 2012 - 20:43

Tineke:

Lieve meisjes.
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Wel apart dat jullie ook allerlei aparte dingen meemaken, een leuke Braziliaan, heisa en gedoe met de koninklijke familie, erg leuk.
    Je begrijpt dat Jan en ik soms wel jaloers zijn. Blijf lekker genieten en ik hoop dat jullie alles kunnen doen wat je op de planning hebt staan.
    Liefs Tineke

• 14 November 2012 - 00:59

Annie:

Ha meiden,
    Jullie hebben alwer meer beleefd als ik.
    Beter geslapen dan jullie en vanavond met de wandelclub mee.
    Nu m'n 8ste nacht, dus vanaf morgen slagroomweek, zoals ik m'n weekje vrij altijd noem.
    Wat doen jullie veel. Zijn er ook rustdagen gepland?
    Was dit allemaal tevoren de planning en hoe wisten jullie wat je waar kon doen?
    Liefs, Annie