fietsen in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu fietsen in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu

fietsen in Chiang Mai

Door: Tineke / hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly

16 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

het is nu 17.30 uur bij ons, we rusten even uit na weer een heerlijke dag. Nadat we gisteravond naar de avondmarkt zijn gegaan,cadeautjes gekocht, hebben we vanmorgen maar eens geen wekker gezet en lekker uitgeslapen. We logeren in een b&b zonder ontbijt, je kan er wel ontbijt kopen maar dan krijg je er russen bij en dat hebben we 1x meegemaakt en dat was genoeg, dus zijn we vanmorgen bij een bakkertje gerund door 2 keurige dames wezen ontbijten, heerlijk uitgebreid, omelet, toast yoghurt, fruit, koffie en thee.
Daarna liepen we richting de fietsenverhuur maar bleven halverwege steken bij een kleermaker, waar ik (Hilly)toch maar een jurkje laat maken. Daarna zijn we op de fiets gestapt en langs de rivier gaan fietsen, ondanks de hitte (32 graden) was het heerlijk fietsen en hebben we lekker geluncht bij een b&b aan de rivier. Ze hadden daar lichtstoelen dus we hebben daar heerlijk even rondgehangen, toen weer verder op de fiets, nu door chinatown terug. Wat een drukte en stank van uitlaatgassen. We begrijpen nu dat er hier mensen rondlopen met mondkapjes voor. We waren blij toen we er weer uit waren. Na deze "vermoeiende" dag laten wij ons om 18.00 uur eerst maar weer eens masseren, we beginnen met een body-scrup en daarna een massage voor onze vermoeide lichamen. Onderweg hebben we nog lekkere broodjes gekocht voor morgen. Morgen hebben we een jungle trekking en gezien onze zeer slechte ervaring met het eten tijden de fietstocht in Bangkok nemen we voor de zekerheid maar iets mee. We hebben voor een 1-daagse trekking gekozen omdat het anders allemaal wel erg veel wordt. vrijdag gaan we naar het Elephant nature park en zaterdag hebben we een kook cursus. Zondag vliegen we weer terug naar Bangkok waar we dan 1 nacht blijven en toch nog het golden palace gaan bezoeken. We hebben geprobeerd een treinticket voor de nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok te boeken maar die was al vol, dan maar met het vliegtuig. Je kan ook met de bus, duurt 10 a 12 uur over en kost 10'-- euro, hebben we toch maar niet voor gekozen.
zo lieve mensen, inmiddels zijn we weer terug van de massage en het eten.
In Thailand heb je 2 soorten massage, de reguliere thaise massage en de massage met een 'happy end' tot nu toe hebben we het bij de reguliere gehouden.
wij gaan slapen, morgen weer vroeg op.
dikke kus allemaal,
Tineke en Hilly