3e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu 3e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hilly - WaarBenJij.nu

3e dag Bangkok

Door: Tineke Hilly

Blijf op de hoogte en volg Hilly

13 November 2012 | Thailand, Bangkok

Zondag sightseeing Bangkok

We hebben allebei heerlijk geslapen en de jetlag te boven.
Aan het ontbijt overleggen we wat we vandaag willen zien cq doen.
We besluiten met de lokale boot naar het koninklijk paleis en de Wat Pro Keo te gaan.
Het kost 15 bath pp om met de boot mee te mogen
Achteraf snap ik waarom het zo goedkoop is, de boot komt er met een rondgang aanvaren , je springt echt op de boot en weg is die.Het is haast niet uit te leggen maar de boot legt aan dmv iemand die op een fluitje blaast . Zo weet de stuurman of hij voor of achteruit moet varen en alles in een zeer rap tempo. Het is een snerpend geluid , dat fluitje. Dan sta je met ik weet niet hoeveel mensen opgepropt waar ik het in ieder geval benauwd van kreeg. Hilly wilde dit graag mee maken , en genoot met volle teugen. Ze kreeg aanspraak met een goeduitziende braziliaanse jongeman en wat scherste mijn verbazing opeens gingen we naar de grootste locale markt van Bangkok, follow de leader, of te wel we volgenden de jongeman (die overigens erg betrouwbaar en behulpzaam was) Wij dachten dat waar we van de boot afgingen ook direct de markt was. Dat bleek echter niet zo te zijn .We moesten met skytrain en zelfs nog een keer overstappen. Geweldige ervaring, weinig toeristen in de trein.
Op de markt , die overweldigend is, kan je werkelijk alles kopen. We hebben slechts een heel klein gedeelte gehad , het was zowel buiten als binnen snikheet.
We eten daar verse mango, natuurlijk gesneden waar we bij staan want anders willen we het niet. Om 14.30 besloten we met de trein terug te gaan om te gaan doen wat we oorspronkelijk van plan waren. In de trein kwamen we erachter dat het golden palace al gesloten zou zijn bij aankomst.
Toch niet geheel goed voorbereid, we hebben er geen last van , denk ik dat ik een volgende keer van te voren de openingstijden bekijk . We nemen de boot en zijn van plan om terug te gaan naar het hotel om lekker te zwemmen . Opeens roept Hilly wanneer de boot aanlegt hier is het paleis vlakbij zullen we eraf en we rennen eraf,op het moment dat je bedenkt dat je er af wilt moet je eigenlijk gelijk gaan hollen , we moeten er zelf erg om lachen Eigenwijs als we zijn hopen we dus toch dat het boekje het fout heeft en gaan we op pad naar het paleis, helaas , toch gesloten.
Maar dat is ook weer erg leuk, je komt een ander tempel tegen en die hebben we toen bezichtigd. De Wat Pro Po. De grootste Liggende Boedda, erg indrukwekkend. teruglopend naar de boor kwamen we langs een markt waar den oude man achter een tafeltje zat met allemaal schriftjes en een loep, toen we vroegen wat hij deed, konden we gelijk gaan zitten en werd onze toekomst voorspelt en jullie raden het natuurlijk al, allebei een lang en gelukkig leven.
We eindigen de dag op dak terras alwaar het zwembad is. Luxe, heel bijzonder om zo bij het invallen van de avond te zwemmen. 's avonds weer heerlijk gegeten op koa Chan road, na onze ervaring van afgelopen zaterdag maar even geen noodles.
Vanuit Change May zullen we het reis verslag vervolgen.
Misschien ten overvloede maar we hebben het gezellig samen en we hebben veel plezier. Goed gezond .

• 13 November 2012 - 02:36

Annie De Vries:

Ha meisjes,
    Jullie maken meer mee dan ik. Nu nacht 7 met Ina. Vanavond 10 kindertjes aan de deur gehad want alhoewel 12 nov., vandaag viering St. Maarten.
    Erg leuk jullie te volgen. Ik kijk er steeds naar uit.
    Hier ongeveer 7 graden en dus wanten aan en dikke jassen. Wel een zonnetje.
    Ina heeft nieuwe kleding voor de bruiloft van 12 dec. In rode jurk met bolero en zarte pumps.
    Ik wil t.z.t. de foto's zien.
    Meiden, vermaak je.
    Liefs, annie

• 13 November 2012 - 19:01

Mama:

Lieve Tineke en Hilly, we kunnen jullie goed volgen en dit vind ik ook erg leuk. Wat maken jullie wat mee en heel avontuur.
    Fijn dag jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Liefs mama