1e dag Bangkok - Reisverslag uit Assen, Nederland van Hilly - WaarBenJij.nu 1e dag Bangkok - Reisverslag uit Assen, Nederland van Hilly - WaarBenJij.nu

1e dag Bangkok

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Hilly

10 November 2012 | Nederland, Assen

Hoe we beiden onze reis beginnen, Tineke half brak en ziek , zwak en misselijk. Hilly die zich afvraagt waar we eigenlijk aan beginnen.
Ik kan niet anders toegeven dat
Ook voor mij zo deze reis begint maar gaandeweg de treinreis begint het
Toch te kriebelen en zo gaan we het vliegtuig in. Bij de bodyscan op Schiphol werd Hilly zeer uitvoerig gecontroleerd.
De scan gaf allemaal gele stippen aan en daar werd ze betast.
Ze had even het idee dat ze vol in haar kruis werd gegrepen maar dat was niet zo.
In het vliegtuig zat er een heer op leeftijd naast ons die eerst wat stug reageert maar al snel het wel gezellig vindt om met ons te kletsen. Hij heeft hèt idee dat hij Hilly kent.
Hilly geeft aan dat ze een BN er is. Oh van de tv , nee zegt ze ik ben een BD een bekende Drent . Ook vindt ze dat we geholpen worden door gele Barbies.
De medepassagier vertelt dat hij het boek 50grijstinten aan het lezen is , hij is nu bij hoofdstuk 5 maar het kan hem niet zo boeien.
Hilly vraagt aan hem of dat komt omdat hij een man is of vanwege zijn leeftijd.
Misschien moet ze er een luisterspel voor hem van maken , dat het dan meer gaat leven.
We zijn beiden moe en Hilly sluit haar ogen na 2 uur. We hebben er vanaf gezien om duurdere stoelen te nemen. Het enige voordeel was iets meer beenruimte maar de stoel kon niet platter .Tjee wat is dit een lange zit, ik heb alleen wat gedommeld, Hilly heeft af en toe wat geslapen.
Echter je bent het ook weer snel vergeten op plaats van bestemming.
Hilly heeft alles tot in de puntjes geregeld en het loopt vlekkeloos
Even een klein stress moment toen de pinpas van Hilly niet werkte maar die. doet het inmiddels weer . Bangkok is een groezelige stad wanneer je er op aan komt rijden.
We hebben voor de eerste drie dagen een prachtig hotel het. Navalai hotel. Een zwembad op het dak en aan de rivier. Prachtig.
Luxe kamer met bad , helemaal goed. Na het douchen aan de wandel , Khao San Road Dit is het trefpunt van de backpackers, goedkope guesthouses en goedkope maaltijden.
We hebben hier heerlijk gegeten samen voor 7,50.
Daarna allebei een voetmassage van een half uur om nu een goede nacht te maken en morgen uitgerust aan onze fietstocht te gaan beginnen in Bangkok

• 10 November 2012 - 09:34

Hanneke:

Goed te lezen dat jullie veilg aangekomen zijn. Geniet ervan.

xxx Hanneke

• 10 November 2012 - 09:51

Mama:

Lieve Tineke en Hilly, leuk Tineke dat jullie als zo snel een verslag hebben. Ik hoop dat je je weer wat beter voelt en niet meer ziek bent. Je bent zeker wel blij dat je er nu bent. Gelukkig is de reis goed gegaan en zijn jullie veilig aangekomen. Heel veel plezier, Theresa gaat elke dag kijken of jullie een mooi verhaal hebben opgeschreven. Veel liefs en een dikkke kus van mama

• 10 November 2012 - 11:36

Evelien:

veel plezier samen, het klinkt in ieder geval heel leuk!

liefs Evelien

• 10 November 2012 - 12:32

Marieke:

fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En jullie zijn er nog maar net en nu al veel mee gemaakt.
    Geniet van jullie vakantie

Liefs Marieke

• 11 November 2012 - 00:52

Annie De Vries:

Lieve Tineke en Hilly,
    Wij gewoon nachtdienst, Lex en ik. En Hans is sinds gisteren eindelijk na 3 kuren weer begonnen.
    Was erg moe na de 1ste nacht. Maar niet verwonderlijk.
    Leuk hoor dat we jullie kunnen volgen. Het voelt dan toch of je neit zo ver weg bent.
    Ik ga alles zeker lezen.
    Heel veel plezier. Ik zal aan jullie denken op de fiets.
    Liefs, Annie

• 11 November 2012 - 22:04

Tini.:

Lieve Hilly en Tineke.

Wat een gezellig verslag van Bangkok, ik genoot ervan en moest lachen, om die verhalen met die meneer, naast jullie in het vliegtuig, zoals gewoonlijk, kon jij hem ontdooien, net zoals de kapitein op onze cruise in Augustus, ik kijk uit naar de volgende.

Liefs voor jullie beide.